Pondělí, 17 ledna, 2022
aktualne

Klobouk jako koruna osobnosti: Tyto variace byly IN kdysi a populární jsou i dnes

Klobouková móda, prošla vrámci několika staletí obrovskými změnami. Měnil se jejich vizuál, použité matriálů, no faktem zůstává, že dámy vždy nosili klobouk. A to...
PR článek

Mohlo by Vás zajímat

Jaká je budoucnost módy? Nákupy online mění naše chování a rovněž potřebu kamenných obchodů

Aktuální pandemie ve světě se dotkla každé oblasti. Fashion byznys nevyjímaje. Jak se mění naše chování a co bude dál?

Pro fashion byznys byl rok 2020 jedním z nejtěžších
Tento rok je náročný pro všechny a po všech stránkách. A týká se to nejen jednotlivců, ale celkově různých oblastí. Fashion byznys nevyjímaje. Návrháři, módní domy, značky, výrobci, producenti se shodují v tom, že samotná móda, ještě v žádné fázi, v historii své existence, nemusela čelit tolika různým změnám, v tak krátkém časovém úseku jako teď. No a zatím se zdá, že rok 2021 nebude mít o výzvy rovněž nouzi. Jak se to však projevuje a promítá do našich životů? Možná mnohem intenzivněji a markantnější jak jste předpokládali.

Covid meni pravidla. Zavřeno provozu, nefunkční butiky, podpora online prodeje, to vše cítit a vnímat ve velkém už dnes. Mekky módy Paříž, Milán, Londýn, New York dostali opravdu těžkou zkoušku. Odliv turistů se projevil nejen na tržbách, ale u návrhářů i na tvorbě nových kolekcí. „V oblasti fashion je to jako puzzle. Vše se vším souvisí. A pokud jeden krok vynecháte, projeví a ukáže se o jinde. Nedokážete to změnit. Pokud roky něco funguje a vy z toho vezmete jeden kousek, mozaika se rozpadne,“ vysvětluje Felix Rolkens, člen společnosti McKinsey & Company.

Pouze pro příklad, pařížský obchodní dům Galeries Lafayette, hlásí za uplynulý rok ztrátu téměř miliardy eur. A to věru není jediný. Cítit to všude. No a je velký předpoklad, že dříve než v roce 2023 – 2024 se fashion průmysl, k rovině jako před pandemií ani nevrátí. Klíčová je tu totiž i mezinárodní turistika, která zatím jako všichni víme a vidíme, stejně stojí na neurčitém bodě.

Čím více budeme nakupovat online, tím menší bude potřeba kamenných provozoven
Móda se zkrátka přesunula do online prostoru. Vnímáme to nejen na aktuálních fashion week, ale zejména na nákupním chování spotřebitelů. A právě to je pro tuto sféru klíčové. Tržby online nákupů se celosvětově téměř zdvojnásobily. To věru vůbec není zanedbatelný nárůst. Ono opravdu platí, že čím více budeme nakupovat online (na což jsme vlastně v současnosti tak, či onak odkázáni), tím více kamenných provozoven se postupně bude zavírat.

Dokonce samotná společnost Inditex, která je zodpovědná za provoz i u nás oblíbených značek jako Zara, či Massimo Dutti, plánuje v roce 2021 zavřít zhruba 1200 svých provozů. Zanedbatelné číslo to věru není. Vše se postupně přesouvá do online světa. Je to rychlejší, efektivnější a zkrátka to produkuje zisk.

Směr, kterým se ubírá například Čína je livestream. Je jim jasné, že zákazníka třeba zkrátka zaujmout a okouzlit. Inflenceri jsou zde vyvážení zlatem, protože dokáží během několika minut, zvýšit prodej tak, jak by to samotné kamenné provozu trvalo týdny. Jedno je však jisté. I zde bude nezbytná optimalizace. Jen netřeba zapomínat, že nižší počet produktů, bude znamenat i úpravu ceny. Přece jen, i samotní tvůrci, musí na něčem vydělat. Takže uvidíme, kam nás to posune.

Latest Posts

PR článek

Nejnovější články