Pondělí, 17 ledna, 2022
aktualne

Klobouk jako koruna osobnosti: Tyto variace byly IN kdysi a populární jsou i dnes

Klobouková móda, prošla vrámci několika staletí obrovskými změnami. Měnil se jejich vizuál, použité matriálů, no faktem zůstává, že dámy vždy nosili klobouk. A to...
PR článek

Mohlo by Vás zajímat

Jeden z nejmodernějších tréninků současnosti: Trénink EMS pochází z fyzioterapie a pomáhá k lepším výsledkům

Trénink EMS (elektrická stimulace svalů) si v poslední době získává stále větší oblibu. Je to ale opravdu tak efektivní a časově nenáročné, jak se to na první pohled zdá?

Aby bylo možné pochopit princip fungování a výhody a nevýhody této metody, stojí za to se blíže podívat na fenomén, na kterém je založena veškerá činnost. EMS trénink je trénink, který využívá svalovou elektrostimulaci během cvičení, považovaný za jednu z nejpřínosnějších tréninkových metod současnosti. Pochází z fyzioterapie a používá se hlavně při rehabilitaci trvalého poškození svalů.

EMS a vojáci za železnou oponou
Spolu s rostoucím zájmem o moderní metody se svalová elektrostimulace začala využívat i ve fyzickém tréninku. Jeho hlavní výhodou je, že zvyšuje tréninkový výkon. Tento způsob cvičení umožňuje lepší regeneraci svalů, urychluje dosahování účinků a šetří čas strávený v posilovně.

Na základě výzkumu provedeného na univerzitě v Bayreuthu a na německé univerzitě v Kolíně lze vyvodit závěr, že výhodou EMS tréninku je o 40% vyšší účinnost ve srovnání s účinky dosaženými při použití tradičního silového tréninku.

Poprvé se trénink EMS začal ve větším měřítku využívat při výcviku vojáků z východního bloku. Teprve v roce 1973 si doktor Y. Kotsu z Ústředního ústavu tělesné kultury v bývalém SSSR všiml obrovský potenciál pro zvýšení síly a efektivnosti tréninku, který by nebylo možné dosáhnout pomocí tradičních tréninkových metod.

Soukromá společnost představila použití tenzometrů, které umožňovaly svalové kontrakce a zvýšení napětí až o 30 procent v porovnání s běžným cvičením.

Co je to vlastně elektrostimulace svalů?
Je to stimulace pulzy stejnosměrného a střídavého proudu s proměnnou frekvencí.

Jeho hlavní aplikací je rehabilitace svalových poranění následkem úrazu nebo v situaci, kdy onemocnění vede ke svalové atrofii. EMS se v USA používá pro účely NASA a americké armády. Výcvik EMS doplňuje trénink profesionálních sportovců, zejména fotbalistů, například týmu Real Madrid, jakož i boxerů a triatlonistů. Tato metoda je nejpopulárnější ve fitness klubech ve Švýcarsku, Německu a Rakousku.

Výcvik spočívá v aplikaci zvláštních elektrod na tělo cvičící osoby, přes které bude během léčby procházet elektrický impuls. Fitness kluby používají speciální oblek, který především neomezuje pohyb během cvičení. Pak jsou k ní připojeny elektrody, které jsou základem správného tréninku. Posledním krokem je spojení speciálních pásků s elektrodovými nástavci, které slouží na stimulaci 8 svalových skupin současně.

Kromě technologie EMS existuje i metoda EMA (Electric Muscle Activation) – elektrická aktivace svalů stredofrekvenčným proudem. Tento komplikovanější proces umožňuje, aby se svalové buňky aktivovaly pseudo-fyziologickým způsobem, což způsobí napnutí svalů bez ovlivnění nervového systému. Zároveň ovlivňuje hluboké svaly a zvyšuje svalovou hmotu.

Stojí za to pamatovat, že profesionální elektrostimulátory nacházející se ve fitness klubech nebo kosmetických salonech mají často naneseno velké množství elektrod speciálními pásy. Mezitím mají domácí přenosná zařízení obvykle 2 kanály (4 samolepící elektrody), takže použití tohoto typu přístroje, například na spalování tuků, poskytuje nedostatečné výsledky.

EMS trénink: až stokrát více svalových kontrakcí
Optimální čas na trénink by měl být minimálně 30 minut – to odpovídá asi 90 minutám cvičení provedených tradiční metodou. Hodnota spálených kalorií se v závislosti na intenzitě tréninku a síle impulsů pohybuje během půlhodiny od 500 do 1 200 kcal.

Elektrické impulzy mohou pomoci snížit tělesný tuk, vysekat postavu nebo zvýšit výkonnost.

Během tréninku je důležité, aby osobní trenér měl kontrolu nad každou skupinou svalů a přizpůsoboval intenzitu cvičení individuálním možnostem a tréninkovým cílem. Vybavení EMS může generovat více než 100-krát více svalových kontrakcí za danou jednotku času ve srovnání s běžným osobním tréninkem.

Pouze jedno sezení týdně umožňuje dosáhnout výsledky, které jsou viditelné po prvním měsíci používání této metody. Počet relací se určuje individuálně v závislosti na stavu, potřeb a aktuálních predispozic.

Důležitým faktorem majícím velký vliv na dosažené výsledky je správná příprava na trénink. Obsahuje vyváženou stravu – stojí za to věnovat pozornost produktům konzumuje bezprostředně před tréninkem v posilovně.

Latest Posts

PR článek

Nejnovější články