Pondělí, 5 prosince, 2022
aktualne

Nepodceňujte sílu spánku. Délka odpočinku je přímo úměrná vašemu věku

Vědci, jakož i doktoři, se shodují na tom, že neexistuje žádný jednotný čas, který by určil, kolik hodin spánku je potřebných. Každé lidské tělo...
PR článek

Mohlo by Vás zajímat

Nepodceňujte sílu spánku. Délka odpočinku je přímo úměrná vašemu věku

Vědci, jakož i doktoři, se shodují na tom, že neexistuje žádný jednotný čas, který by určil, kolik hodin spánku je potřebných. Každé lidské tělo je totiž individuální a to, co vyhovuje jednomu člověku, nemusí tomu druhému. Přesto však existují vypočítáno průměry, které určují ideální rozmezí oddechu a zaručují skutečně kvalitní spánek.

Průzkumem, který přichází s doporučenými čísly, přišla nadace Nation Sleep Foundation. Podle nich je spánek přímo úměrný našemu věku a životnímu odbobí, ve kterém se nacházíme. Zatímco teenagri potřebují ještě těch 8 až 10 hodin spánku, dospělí by si měli hodinu zkrátit. I přebytek spánku totiž na člověka ovlivňuje negativně.

Novorozenci (0-3 měsíce): 14-17 hodin
Kojenci (4-11 měsíců): 12-15 hodin
Batolata (1-2 roky): 11-14 hodin
Předškoláci (3-5): 10-13 hodin
Děti ve školním věku (6-13): 9-11 hodin
Teenageři (14-17): 8-10 hodin
Adolescenti (18-25): 7-9 hodin
Dospělí (26-64): 7-9 hodin
Starší dospělí (65+): 7-8 hodin

nedostatek spánku
Pokud spíte příliš málo, nebo naopak v nesprávném časovém internavale (pozn. Redaktora, nejkvalitnější spánek je mezi půlnocí a třetí hodinou v noci), je vysoce pravděpodobné, že si vaše tělo neodpočinou ani se šlofíkem v obývacím pokoji, který mu dopřejete během dne. Riskujete tím hned několik negativních vlivů a zdravotních problémů. Mezi nejčastější důsledky nedostatku spánku patří problémy se srdcem, deprese, snižování metabolismu či stárnutí pokožky. Nemluvě o tom, že se zkracují o energii, kterou potřebujete následující den.

Příliš mnoho spánku
Tak, jak škodí i nedostatek spánku, ani příliš mnoho odpočinku není výhrou, právě naopak. Studie, publikovaná v odborném časopise European Herat Journal naznačuje, že lidé se šest až osmihodinovým spánkem byly zdravější než ti, co spali déle. Osoby, které si dopřáli osm až devítihodinové spánek měli o 5 procent vyšší riziko srdečně-cévních onemocnění a předčasné smrti. Ti, kteří spí deset a více hodin zvyšují riziko dokonce až o 40 procent. Je však třeba podotknout, že lidé, kteří spí dlouho jsou zpravidla právě ti méně aktivnější a často i vynucování nevhodného životního stylu, který zahrnuje kouření, konzumaci alkoholu a již zmíněný nedostatek pohybu.

Latest Posts

PR článek

Nejnovější články